måndag 13 juni 2011

Triss i kuddar

Du som läst min blogg sen dess start har förmodligen inte missat mitt intresse för prydnadskuddar. Det som får mig att lägga lite extra energi på just kuddar beror på deras lilla omfång men stora betydelse i inredningen. En tråkig soffa kan t.ex. få ett nytt liv med lite fräscha kuddar i passande tyger. Personligen brukar jag investera i kuddar av bra kvalité & spännande material, en prydnadskudde bör man kunna använda flitigt dagligen trots att den även agerar prydnad (en kudde som är för fin för att använda skapar förmodligen mer irritation än betydelse, vilket jag vet av egen erfarenhet..) Därav rekommenderar jag att lägga någon extra slant på bra tyger som klarar tvätt utan att fälla eller tappa karaktär. Kuddarna på bilden vilar vackert i vårt vardagsrum & tillhör för tillfället mina favoriter, den vita & den rutiga är båda från kuddgurun Moltex & är helt underbara att både skåda & lägga kinden på.
Bilder: Malin Stoltz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar