måndag 1 augusti 2011

The coming season

Efter några dagar med höstligt väder har mina ögon börjat söka sig till godbitarna inför kommande säsong. Att krypa upp i soffan med en kopp te & rocka loss bland alla tidningar & höstuppdaterade hemsidor är en fröjd under regniga dagar. Höstens toner för 2011 ligger mig helt i smaken då jag har en stor förkärlek till jordfärger & stilrena klassiker med paranta detaljer. Precis som i heminredning är jag stormförtjust i detaljer! Väskor, smycken, accessoarer & skor har jag, liksom många andra, svårt att få för mycket av (trots att garderoben säger något annat.) Tips när det gäller nya säsonger & trender blir att släppa ut radarn & infånga så mycket färg, form & trend som bara möjligt, sannolikheten är därefter stor att du finner en massa bra plagg i din befintliga garderob som förmodligen legat undangömda i någon byrålåda. Att kombinera gammalt & nytt resulterar ofta i en personligt sober stil som dessutom är relativt gynnsam för plånboken. Underskatta inte din mormor eller farmors gamla örhängen, där finns garanterat godbitar som bara väntar på att bli återanvända!
Nedan ser ni min wishlist för hösten, en härlig kompott som jag gärna flanerar runt i bland gulbruna löv & friska höstvindar.

Kollage: Malin Stoltz
1. Liten plånbok i plommonlila - Louis Vuitton         
2. Mönstrad klänning - By Malene Birger     
3. Örhängen - Syster P                                                    
4. Väska - Louis Vuitton                                                    
5. Rutig kavaj - H&M                                      
6. Boots - Acne
7. Linne - By Malene Birger                                            
8. Jacka/Kavaj - By Malene Birger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar