måndag 12 december 2011

The red point

Att min blivande varit lyhörd över vilken detalj som mitt hjärta slagit lite extra för under förra veckan fick jag vackert bekräftat i fredags. Inte nog med att fredagskvällen är den bästa tidpunkten på veckan, som grädde på moset anlände min fina skatt med tre vackra blomsterbuketter i famnen. I den ena buketten gömde sig detta fång av ljuvliga rönnbärskvistar. Som en liten anekdot undrade min äldre bror lite försynt, som besökte oss förra veckan, vart julens röda ting hade tagit vägen. Stolt & nöjd kan jag nu besvara frågan, - den röda pricken finnes i köket! Tadaaaa! Håller med om att lite rött gjorde susen som accent till den annars väldigt vit/silvriga juldekorationen.
Foton: M-Stoltz

4 kommentarer:

  1. Håller med,fräscht :)/Lise

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips! Vet du om där finns några fina i plast också? Hälsningar från Amanda

    SvaraRadera
  3. Visst blev det snyggt. Men det är Ilexkvistar ( Järnek), inte Rönnbär.

    SvaraRadera
  4. Hej! Ledsen för mitt sena svar. Jag har sett olika varianter i plast också. Så det ska nog inte vara några problem att få tag på!

    Nu fick jag även lära mig att det inte heter Rönnbär utan Ilexkvistar. Då måste dessa vara väldigt nära besläktade med Rönnbär, de är ju väldigt lika i sådant fall. Tack för rättelsen!

    Trevlig kväll allihop!

    SvaraRadera