måndag 14 februari 2011

Kärlekens dag

Som den obotliga romantikern jag är, kan jag inte annat än gilla detta datum. För övrigt kan jag ibland tycka att alla dessa högtidsdagar endast handlar om extra bra kassaflöde för handeln. Men alla hjärtans dag är något extra som finns just för att kärleken finns. En dag där vi stannar upp & skänker en extra tanke till de som står oss nära. Det behöver inte vara dyra presenter eller storslagna överraskningar, det räcker faktiskt att man ser sig omkring. Runt om oss finns dessa fina människor som dag efter dag visar sin kärlek, både från partner, familj, vänner osv. Vi borde blir bättre på att stanna upp & känna tacksamhet till vår närhet. Det är inte en självklarhet att omge sig av älskvärda människor, den möjligheten skapar man sig själv, genom att välja vänner & partner med omsorg. Mitt motto gällande de människor jag väljer att ha i min närhet är att en relation ska ge mer energi än den tar. Ett motto som jag tror är väldigt nyttigt att alltid ha i åtanke.

1 kommentar:

  1. Så sant det du skriver. Egentligen ska vi inte behöva en speciell dag för att tänka så.Men det är just dessa dagar som trots allt får oss att tänka till.
    Kärlekens dag, det gilla jag.Kram lajnen

    SvaraRadera