lördag 5 februari 2011

Lovely saturday

Lördag! Dagen då klockan inte stör min djupa sömn på morgonen, när morgonkaffet smakar bättre, ögonen är piggare, och morgonrocken får hänga varmt över mina axlar enda fram till lunch. Dagen då all min energi fylls på, för att på måndagen vara redo att möta vardagen med sinnesro & ny kraft.
Men.. Trots att jag sover oförskämt bra & tankar energin med nytt bränsle så lyckas jag ändå aldrig känna mig utvilad & pigg när måndag morgon anländer.. Måndag förmiddag är för mig en sträcka som jag bara precis måste ta mig igenom. Måndagslunchen är därför magisk! Här sker förvandlingen, från en zombie som dagdrömmer om den varma sängen, till den pratglada virvelvinden som är omöjlig att bromsa! P.g.a denna trend kommer jag därför fortsätta hoppas på en vecka där helgen har tre dagar & inte två. Då får jag lov att vara den där Zombien under en halv dag, utan den minsta skymt av dåligt samvete.

1 kommentar:

  1. Bra foto.Nog många som känner igen sig på måndagssyndromet du skriver om.KRAM Lajnen

    SvaraRadera