torsdag 24 mars 2011

Älskade Orkidé

Att vita Orkidéer tillhör den skara av blommor som jag gärna vilar ögonen på är svårt att missa. Tror faktiskt att jag efter många om & men funnit nyckeln till Orkidéernas hjärta. De ser ut att trivas fint i vårt hem & blomstrar på som aldrig förr. (Tar i trä så denna slutsats inte förändras..) Vita blommor är jag över lag svag för, de ståtliga Liljorna är ett klart exempel på hur en bukett blommor kan lyfta ett helt rum både gällande doft & fägring. Utöver dessa vita skönheter måste jag ändå poängtera att en samling röda rosor alltid får mig att le lite extra stort!
Bild: Malin Stoltz

2 kommentarer:

  1. Inspiration har jag fått.Två Orkidéer inköpta idag. Nu gäller det bara att hålla dem vid liv;)kram lajnen

    SvaraRadera
  2. Ooh så trevligt! Du kan få lite tips från mig :)

    SvaraRadera