måndag 28 mars 2011

Time flies

Igår kväll när jag sakta försökte nå skönhetssömen snurrande mitt huvud med diverse djupa funderingar. Tankarna & idéerna berusade hela min sinnesstämning som resulterade i att sömnen kändes väldigt avlägsen. Min sentimentala ådra framhävs extra tydligt under just söndagen, förmodligen för att man då har tid att stanna upp & reflektera lite extra. Ibland känns det som att tiden susar förbi i en hastighet som jag inte riktigt bemästrar. Hur ofta önskar man inte att dygnet hade fler timmar.. Med tanke på att min energi är mitt främsta verktyg & att jag sällan är trött kan man ju undra hur en människa med normalt tempo hinner med. Min energi avsöndrar sig oftast väldigt snabbt via agerandet tanke till handling. Kanske är det därför mitt dygn inte räcker till, för att livet helt enkelt dukar upp för mycket projekt som behagar mig & mina intressen. Jag väljer därför att placera detta bekymmer i lyxproblemfacket där det sannerligen hör hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar