tisdag 28 juni 2011

Pensionat paradis

Stället där solen alltid skiner & avkopplingen står i centrum. Ca 6 mil från Malmö, närmare bestämt i sommarsköna Ystad finner man mina föräldrars underbara oas. Samma hus som jag & mina bröder en gång växte upp i som barn är i dag näst intill total renoverat med en känsla av paradis. På denna rogivande plats gifter diverse kulinariska maträtter sig med de mest passande viner, liksom morgontimmen med den gedigna brunchen i trådgården. Det bästa med paradiset är den gemenskap som vår familj skapar kring detta hus. Att över en helg checka in i sitt gamla hem i sällskap med min älskling & övriga familjen är en gåva som jag värdersätter högt. Ibland samlas vi kring grillen då samtalen & skratten yr lika starkt som röken, medan vi under vintertid umgås i hemmets hjärta, det fenomenala köket! Det är svårt att undgå vårt stora matintresse då en stor del av vistelsen kretsar kring just mat & dryck. Mamma & pappa vet sannerligen hur man leverar minnesvädra långhelger i deras egna lilla "pensionat", som vi i familjen valt att kalla det när vi alla är hemma. På bilden får ni ett smakprov av lördagens dessert. Pappas flamberade jordgubbar med Grand marnier & farinsocker är en oslagbar sommardessert som serveras bäst med gammeldags vaniljglass.
Bilder: Malin Stoltz

4 kommentarer:

  1. du har verkligen fångat smakerna på bild, minns tillbaka och myser!// Big B.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du tar, jag undrar vad du använder för kamera och objektiv?

    Hälsningar
    Josefine

    SvaraRadera
  3. Tack så hjärtligt! Jag har en Canon 500D. Jag använder två olika objektiv, främst det som heter 18-55 mm, det andra heter 50 mm, 1.8 & passar bättre till objekt på längre avstånd. Lycka till!
    Vänliga hälsningar Malin

    SvaraRadera