fredag 19 augusti 2011

Beautiful progress

När helgen närmar sig dras min uppmärksamhet oavkortat till torghandeln & alla vackra blommor. Att köpa med sig ett gäng snittblommor hem inför helgen är alltid lika mysigt & uppskattat. För en vecka sedan strosade jag som vanligt runt bland alla väldoftande blommor på torget. Vid detta tillfälle fann jag kärleken i en ny sort, Gladiolus! Ett högt & ståtligt fång som till en början såg ganska enkla ut. Under veckan som gått har blommornas fägring växt allt mer för att till helgen kunna nå sin pik av skönhet. Att dessutom kunna använda samma snittblommor under två helger i rad är ett extra plus. Buketten på bilden kostade blygsamma 100 kronor & kommer från torghandeln på Gustav Adolfs torg i Malmö, ett riktigt fynd!
Bilder: Malin Stoltz

2 kommentarer:

  1. visst gör blommor hemmet lite mysigare.
    Det här med höga snittblommor är häftigt.
    Jag har ingen passande vas,så det blir att
    leta upp en sådan.Du har kanske nägot tips
    på var;)Ell

    SvaraRadera
  2. Ikea har ett bra sortiment, där har jag köpt några av mina!

    SvaraRadera