torsdag 25 augusti 2011

Working late

Under vissa perioder önskar nog de flesta att dygnet hade fler timmar än tjugofyra. Det behöver inte bero på att man är stressad eller inte, snarare om att där finns så oändligt mycket man dagligen vill hinna göra. Jag är glad över att jag väldigt ofta känner så, det är ett tecken på att man är tillfreds med sin vardag. Jag väljer väldigt sällan att kalla mig stressad, då jag tycker att alldeles för många missbrukar det ordet. Många är egentligen inte stressade utan de vill låta stressade tror jag, & då blir man till slut stressad. Enligt mig handlar allt vi gör om att prioritera & planera. Är man stressad har man helt enkelt planerat dåligt eller sagt ja till för mycket, svårare än så behöver det inte vara. Dagens tips så här på morgonkvisten innan konferens blir därför - stressa mindre, njut mer & gilla det du gör! 

Bilden nedan är en kvällsbild från vår privata del. En plats där lugn & ro står i centrum samtidigt som kreativa arbetsuppgifter kan avverkas vid skrivbordshörnan. 
Soffa: Ilva, skrivbord: Ilva, stol: Kartell, lampa med träfot: Ilva, Skrivbordslampa: Ikea 
Bild: Malin Stoltz

2 kommentarer: