tisdag 22 november 2011

The engagement

Att vi under denna helg skulle semestra i Palma visades vara en finurlig plan till förvirrelse av min älskling. När vi anlände på Kastrup bekräftades än en gång vilken drömprins jag lever med. På biljetten glänste namnet av romantikens stad, älskvärda Rom, min favorit av alla huvudstäder. Staden som med sitt sagolika sken & gedigna buffé av historiska monument får betraktaren att smälta av välbehag, beundran och nyfikenhet från en svunnen tid. En imponerande oas som stoltserar med byggnader där maktens moder belyses i sin klaraste form. Staden som i alla väderstreck låter älskande par frodas i kärlekens skönsjungande melodi, dag som natt.  

Lördagskvällen anlände, kvällen som hittills visades bli den lyckligate stunden i våra liv. Vid den världsomtalade och högt beundransvärda Trevi fontänen gick mitt livs kärlek ner på knä och friade. I hans tindrande ögon kunde jag spegla mig i en ovärderlig kärlek och beundran. Från hans hand skimrade symbolen av denna stund, den mest förtjusande förlovningsring som bevittnar vilken smakfull blivande man jag har. Ett ögonblick som osynligjorde all annan verklighet, det enda som belystes i detta euforiska ögonblick var kärleken och bekräftelsen av vår vilja till ett evigt liv tillsammans. 

Ps. Fler härliga snapshots från vår Romresa kommer inom kort!
                        
Foton: M-Stoltz

13 kommentarer:

  1. Grattis fina, fina ni! Kärlek!

    SvaraRadera
  2. Så romantiskt! ;) Och vilken vacker ring Malin! Jättestort grattis till er båda!!

    SvaraRadera
  3. Massa kärlek till er igen <3 <3 <3 //Rebecka

    SvaraRadera
  4. Åhh, SÅ romantiskt och en sådan fantastisk ring!!!! Jag är sååå glad för er skull, ni är gjorda för varandra!! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Grattis! Ler av hela mitt hjärta och vet att ni hittat det finaste som finns! Ta hand om varandra alltid och för evigt! Kram Mia <3

    SvaraRadera
  6. Underbara ni! Stort tack för era fina kommentarer. Jag svävar på fluffiga moln av lyckorus! :) Varma kramar till er alla!

    SvaraRadera
  7. Jag får rysningar i hela kroppen, helt underbart Malin. Kärlek!!!

    SvaraRadera
  8. KÄRLEK <3 Jag blir tårögd bara jag ser & läser detta, vilken lycka! Ni är helt fantastiska tillsammans. Kramar Cissi

    SvaraRadera
  9. Underbart! Blir så lycklig för din skull! Ser framemot att få höra detaljer! =) Stort grattis och hälsa så gott, varma kramar annica

    SvaraRadera
  10. Så underbart vackert och romantiskt :)! Ni är så fina tillsammans, massor av kärlek till er! Love that ring!! //Milla

    SvaraRadera
  11. Jag är så otroligt glad för er skull!! Stort grattis och lyckönskningar till er båda två!

    Puss & Kram på er!!

    /Donnan

    SvaraRadera
  12. Blir varm i hjärtat av alla fina kommentarer från er underbara vänner! Massa kärlek till er! Kramar

    SvaraRadera