måndag 14 november 2011

Wall decor

I vår privata del (Aka sviten) är det dova jordtoner som står i centrum. Att låta den vita linjen stanna utanför tröskeln var ett högst medvetet val just i denna del. Rummets mening är vigt åt avkoppling, en plats där sinnena får vila & inhämta lugnet från rummets naturnära attribut. Senaste tillskottet finnes på väggen ovanför soffan. Som en pulserande detalj mitt i andakten skiner Manhattans aura & balanserar lugn med liv på ett ypperligt vis. Ett extra plus åt den fina matchmaking som skapas mellan tavlans svartvita utseende & den beiga tonen i väggen. Kontrast, men ändå inte!
Foton: M-Stoltz

2 kommentarer:

  1. Har läst din blogg ett tag nu men aldrig kommenterat. Nu måste jag.
    Du skriver underbart och dina bilder blir bara bättre och bättre. Ser fram emot varje nytt inlägg.

    Vilken underbar färg ni valt till väggen. kommer du ihåg färgkoden?
    Kram/Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilken värmande kommentar så här på måndagskvällen! :) Stort tack!
    Jag minns inte färgkoden så här på rak arm, men tror att färgburken står i vårt källarförråd. Jag kollar upp det i veckan & svarar här i kommentarsfältet! Skulle jag glömma så påminn mig gärna.
    Kram på dig!

    SvaraRadera