onsdag 22 februari 2012

String

Något nytt har sen ett par veckor stationerat sig i vår hall. Den skandinaviska designklassikern, Stringhyllan, designad av Nils Strinning 1949. Med sina karaktärsfulla gavlar & oändliga möjligheter till påbyggnad har Stringhyllan sprudlat av popularitet sen den introducerades. Det är därför högst troligt att att ni finner hyllan hos någon av era mor eller farföräldrar. Vill dra mig till minnes att jag hade min första kontakt med klassikern hemma hos min mormor & morfar redan som liten. Hyllan gör sig fint i stort sett var som, i vardagsrummet, köket, kontoret, barnrummet osv. I vårt fall med fördel i den långa hallen där bredden är begränsad. Bygg på, kombinera, byt färg, byt vägg. Endast fantasin som sätter gränser! Tänkte visa er lite fler tips på hur man kan variera Stringhyllan inom kort!
Foto: M-Stoltz

2 kommentarer:

  1. Vi hittade en i vårt garaget som säkert suttit där i typ, 50 år =) Är just nu på målning och kommer att sättas upp så fort den är klar =) Dem e klassiska och fina! Vi ses ikväll snygging!

    SvaraRadera
  2. Jag har också en gammal stringhylla.
    Fram med spray färgen :=))

    SvaraRadera