söndag 9 september 2012

Bridal Jewelry

Valet av smycken till bröllopsdagen hade för mig en betydande tanke bakom sig. Jag valde att bära smycken som symboliserar både min egen & Linus familj samt något nytt förutom vigselringen. Armbandet i guldig bismarck är en gåva från min mamma som vilar på min handled natt som dag, året om. Just detta armband har min mamma tidigare använt på samma vis. Tillsammans med detta bar jag farmors guldarmband med berlock formad som en kanna. Halsbadet med Kameliadamen är liksom armbandet en gåva som min farfar köpt åt farmor för många herrans år sedan. Detta halsband bar min farmor på inget mindre än henne egna bröllop. Örhängena köpte jag på MK juvel i Malmö. En droppformad sten med guldkant runt omkring. Förutom mina älskade kärleksringar på vänsterhanden bar jag även två vackra ringar på min högerhand som var en bröllopsgåva från Linus föräldrar. Den ena ringen har tidigare tillhört Linus farmor & den andra Linus mormor. Jag rekommenderar alla blivande brudar att lägga en extra stund till eftertanke på just valet av smycken, det är dessa accessoarer som sätter den personliga prägeln på din bröllopsoutfit & som kärleksfullt går i arv inom släkten.

2 kommentarer:

  1. Vackert! Älskar denna bröllopsspecial! En massa bra tips och jätte fina bilder som vanligt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen ett fantastiskt sinne för detaljer!! Puss på dig, min underbara Junior!!

    SvaraRadera