söndag 30 september 2012

Nostalgia

För exakt 6 år sedan flyttade jag till Malmö & landade med mitt bohag i den älskade lägenheten på Davidshall. Det mysiga läget mitt i city fångade min kärlek från första dag & har än idag en speciell plats i mitt hjärta. I detta trivsamma område spenderade jag tre år som singel vilket innebar en väldig massa festligheter & glada upptåg. Ens första egna boende är alltid något speciellt då man lär känna sig själv, sina värderingar & sina behov på ett djupare plan. Att min fina lillebror, Bastian, nu flyttat in i samma lägenhet som jag då bodde i känns fantastiskt kul & nostalgiskt. Innanför dörren cirkulerar minnena som om de vore igår. Och nog påminner lillebrors leverne om mitt eget på den tiden. Kylen bestod av mer drycker än mat & balkongen nyttjades som mest när det var fest. Vännen som tog över lägenheten efter mig flyttade i somras vilket passade perfekt i tiden för min bror. I helgen har jag & Basse haft en massa kvalitetstid. Umgåtts, ätit, pratat & bara haft det gott. Han verkar redan älska sin nya stad med allt vad den har att erbjuda. Äntligen kan jag bekräfta att båda mina brödrar befinner sig i samma stad som jag, det kallar jag lyx! 

6 kommentarer:

  1. Vilken fin liten jacka! Vart är den från?

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du kommer att trivas Basse :) Det är en fantastisk lägenhet & jag har många fina och roliga minnen därifrån.

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Ja, DÄR har vi festat måååånga gånger! :) Puss puss

    SvaraRadera
  4. Julia - Tack så mycket! Köpte jackan på H&M förra hösten.
    Cissi & Donnan - Vilka underbart roliga fester vi haft där! Mycket dans & en väldig massa vin & drinkar! :)

    SvaraRadera
  5. Jobbar din bror som modell? Hälsningar Anette som är inne och läser din blogg varje dag:)

    SvaraRadera
  6. Hej Anette!
    Hihi! Nej han jobbar inte som modell, förutom i min blogg då! ;) Charmtroll som han är vore det dock inte omöjligt. Så jag förstår din fråga! :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera