tisdag 23 oktober 2012

Orange Beauty

Dagens dos av färg kommer från helgens ljuva snittblommor på soffbordet. Suger ut det sista av dess fägring innan de ger vika för denna gång. Rosor & Liljor tillhör de blommor som mitt hjärta aldrig slutar förföras av, oavsett årstid. Orange har sedan länge varit en favorit som fortfarande känns aktuell i  såväl inredning som mode. Tillsammans med vitt tillsätter denna sköna färg en portion av värme som bryter upp det sterila i allt vitt. Ett säkert kort för en trogen "ljust & fräscht" ambassadör som mig.
Foton: M-Stoltz

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar färg på rosorna!! Sådana får det bli till helgen! :o) Kram Anna!

    SvaraRadera
  2. Hej Malin
    Jag har en fråga ang ett reportage du gjorde för Selected City Homes på Hjulhamnsgata 7B.
    Jag undrar om du vet var den blå pläden/överkastet som ligger på sängen kommer ifrån?
    Vill också passa på att berömma din blogg, den ger mig massor med inspiration.
    //Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Så roligt att bloggen inspirerar dig! Jag kollar upp med säljarna & återkommer med svar så fort jag vet!

    SvaraRadera
  4. Åsa - nu har jag fått svar från säljaren gällande överkastet/pläden. Det kommer från Orskov & är köpt på Olsson & Gerthel i Malmö. Hon trodde även att det fanns på Nordiska galleriet på Nybrogatan i Stockholm. Hoppas du får tag på ett!
    //Malin

    SvaraRadera