söndag 11 november 2012

Occo

Lördagens afton spenderades långt ifrån det svenska köket, jag talar givetvis om Drottningtorgets nya stolthet, Restaurang Occo. Bakom den massiva porten i guldkulör lever & frodas det libanesiska köket likt en nyupptäckt guldgruva någonstans i öknen. Ett stilsäkert designkoncept med väl valda detaljer såsom Tom Dixon lampor & böljande textilier som leder tankarna till öknens fascinerande sanddyner. Som kontrast till restaurangens jordiga toner lever toaletterna ett eget liv. Här stiger man snarare in i en regnskogsinspirerad miljö där händerna tvättas med vatten från ett dekorativt svanhuvd. Ett värdefullt guldkorn för Malmös restaurangliv som förtrollar besökaren från första steg genom den gyllene porten.  
Foton: M-Stoltz

7 kommentarer:

  1. Håller med dig! Ett mycket gott och trevligt ställe med god stämning!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Verkar vara värt att testa.
    Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  3. Var har du köpt din snygga klänning? :)

    SvaraRadera
  4. Klänningen fyndade jag på Lindex för någon vecka sedan! Finns säkert kvar! :)

    SvaraRadera
  5. Mycket snygg klänning!! Jag har fortfarande inte vant mig vid din nya frisyr!! Du klär superbra i den!!! Puss puss

    SvaraRadera
  6. Hej Malin! Undrar var din fina spetstopp kommer ifrån?

    SvaraRadera
  7. Hej på er!
    Tack för de fina kommentarerna!
    Spetstoppen är ett garderobsfynd som jag tyvärr inte minns vart jag köpte. Tror säkerligen att någon utav kedjorna har något liknande i sitt sortiment!
    //Malin

    SvaraRadera