tisdag 15 januari 2013

2 Years ago

Tiden går fort när man har roligt! För nästan exakt två år sedan stod jag med samma nöjda leende & såg vårt nyfödda hem opereras dag för dag. Det ena ingreppet större än det andra. Idag står jag likadant fast på ny adress, och om möjligt med ett ännu större leende som sträcker sig från öra till öra. För många är renovering synonymt med kaos. För oss går känslan snarare att likna med konstnärernas tjusning i en obehandlad tavla fylld av möjligheter till succé. Att tillsammans förverkliga den vision man såg i hemmet vid första mötet är förenat med sann skaparglädje. Inspirationen är oändlig vilket bekräftas när man inser att även råväggar & spackel får hjärtat att slå dubbla slag av förtjusning. Att detta brinnande intresse är en förutsättning för att leendet ska bestå under hela renoveringsprocessen är enligt mig inget floskel. Säger jag så länge jag slipper sova med byggstoft i sängen!

1 kommentar:

  1. Kul liknelse med renovering och konstnärens skapande;=)

    SvaraRadera