måndag 4 februari 2013

Reflection

Hösten 2006 flyttade jag till Malmö & invigde då min första egna lägenhet. En sekelskifteslägenhet med två rum på bästa City-läge, gemytliga & underbara Davidshall! I samma lägenhet huserar lustigt nog min kära lillebror idag. Med tanke på att huset ännu inte går att bo i så lånar vi husrum under brorsans tak några dagar. När jag spatserade hem mot den gamla adressen i eftermiddags gick det upp för mig att lägenheten på Davidshall inte enbart blev min första lägenhet, den blir nu även min sista! (Om man ser till denna tidsepok i livet.) Tillsammans har vi även hunnit bocka av en adress på havsnära Dockan & nu senast i stuckaturparadiset Rörsjöstaden. Tre vitt skilda områden med lika separerad charm. Summeringen efter boendet på dessa olika adresser är väldigt enkel, vilken jag också viskade till Linus innan läggdags igår. "Hem kan vara en plats var som helst, så länge jag är där med dig."

5 kommentarer:

  1. Åh, fining! Fint skrivit!!! Ska bli kul o träffas på tors! Kramar Milla K

    SvaraRadera
  2. Den summeringen får tummen upp! Fint!

    SvaraRadera
  3. Visst är det en charm att mellanlanda lite temporärt när man inväntar inflytt i ens nya hus! Så könde vi med! Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det så! :) Ju mer man väntar desto större blir längtan till inflytten! Den som väntar på något gott..! :)

    SvaraRadera
  5. OHH!!! <3 Den lägenheten har tom jag haft kul i en kväll!!! Mysigt att ses imorgon!! PUSS!!! Rebecka

    SvaraRadera