torsdag 3 oktober 2013

Inspiration

Att det råder mässinghysteri i inredningssfären står självskrivet i både bloggosfären och i diverse inredningsmagasin. Jag tillhör själv den skara som förförts av den varma metallens charm. I kombination till allt det minimalistiska och sterilt vita kommer denna detalj som en skänk från ovan. Som jag tidigare nämnt är vi i full gång med inspirationsinhämtning till det kommande bardumsprojektet på nedanplan. Badrummet har gott om yta och därmed gott om möjligheter. I skrivande stund har vi börjat fundera på att välja just mässing på detaljerna, framförallt när det kommer till blandare & dusch. Utbudet är dock inte det bästa, snarare extremt begränsat. Gissningsvis kommer badrumsleverantörerna (och köksleverantörerna) lansera desto mer väldigt snart, om de är lyhörda på vad kunderna eftersöker vill säga.. Fram tills dess hittade jag dessa godbitar som lyfter fram mässingen på lite olika sätt i badrummet.
Bild 1-3 Sköna Hem 

3 kommentarer:

  1. Wow! Vilka härligt inspirerande bilder. Nu vill jag renovera badrummet.........Lise

    SvaraRadera
  2. Håller med! Jätte fint!

    SvaraRadera
  3. Gör det!! Stilla mitt mässingberoende och gör det!!! :D :D
    Kram Bisse

    SvaraRadera