tisdag 30 september 2014

Vacay!

Nu är vi hemkomna från en fantastiskt skön semester på Costa del Sol & Malaga! Underbart att man nu förlängt sommaren ytterligare. Det gör det lite lättare att hälsa hösten välkommen. Vår lilla pärla verkade trivas fint i medelhavsmiljön även denna gång. Med små barn känns det perfekt att åka på våren eller sensommaren då temperaturen är lite mer behaglig. Ett koncept vi kommer fortsätta med. Dessutom är ju sommaren (enligt mitt tycke) den bästa årstiden här hemma, så varför åka iväg just då. Resan kom inte bara lägligt enligt årstiden. Den blev även en bra avslutning på min hundraprocentiga mammaledighet & en ypperlig uppladdning för min jobbstart i morgon. Jag kommer nu smygstarta arbetslivet med två dagar i veckan. Sen tar allvaret över på riktigt i mitten av Januari då jag återgår till jobbet på fulltid. Känns som ett bra upplägg! Jag tror att man via denna variant får en fin distans till såväl mammaledighet som arbetsliv. Det är ju dessa två världar man nu ska börja pussla ihop. Det planeringskrävande livspusslet som det talas så hett om!
Foton: @stoltzmalin

1 kommentar: