tisdag 8 februari 2011

Afternoon tea

Dessa vackra teburkar från Kusmi tea får gärna stå synliga i vårt kök. Innehållet i burkarna smakar dessutom väldigt gott, vilket är en klar fördel om man ska dricka det.. Kusmi tea erbjuder alla möjliga tesorter som går att finna. Du hittar det i välsorterade tebutiker som t.e.x Tehuset Java, & även på deras hemsida www.kusmitea.com
Jag har börjat gilla tekulturen mer & mer. Afternoon tea konceptet som stora dela av Europa har anammat, ger verkligen stressade personer en möjlighet till några minuters break i all hets. Kaffekulturen i all ära, men just afternoon tea känns på något vis både mysigare & lite lyxigare! Ska själv unna mig en kopp grönt te efter en dag med massa jobb runt om i hela Skåne. Startade i Kristianstad, fortsatte till Helsingborg, därefter ner till Lund & nu Malmö. Dagen har dock varit väldigt givande, därav kommer teet & en stunds avkoppling smaka extra gott.

5 kommentarer:

  1. Smaka spicy choclate, den är jättegod, komemr och dricker deta teet ur era fina koppar sedan :) Kram Rebecka.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Du är hjärtligt välkommen vännen! Massor med tedrickande & ännu mer vindrickande ska det bli :)

    SvaraRadera
  4. Tro det eller ej.Jag som är en kaffe fantast,har börjat dricka te. Om än endast till frukost.Rooibos(rött) svarta bär.Jättegott.Dock inte i så fina burkar som dina.Kram lajnen

    SvaraRadera
  5. Hej Lajnen!
    Oh så gott det där lät. Vi ska se om inte jag kan köpa med mig en fin burk till dig nästa gång vi ses :) Kram!

    SvaraRadera