onsdag 23 februari 2011

Förpackat med stil

På stundetgatan 2, mitt i Malmö, ligger numera en söt liten butik vid namn Le Make. Har gått förbi butiken vid ett flerta gånger i farten, men inte hunnit komma längre än till fönstershopping. Butiken är verkligen piffigt inredd med fokus på detaljer, främst i svart & vitt. Deras val av musik får också ett plus i kanten, en bra variation av diverse musikstilar som gör att kunden får en ny känsla vid varje shoppingtillfälle. Ett tips är att öpnna öronen lite extra i sjyssta butiker, restaurnger eller fik, jag har där fått massor av bra tips på både loungemusik, middagsmusik & allmänt avkopplande musik, där instrumenten står i fokus.
På väg hem från jobbet igår trillade jag in i butiken för första gången, slog då till på en kudde som tyvärr inte passade där hemma, bytte istället till ett kuddfodral i sammet, mycket tjusigt! Det som kändes extra kul var deras genomtänkta inpackning av varan, snygga påsar (som är ett måste i de mer exklusiva butikerna), randigt silkespapper som matchade kudden & tillslut ett vacker tygband, formad som en rosett. När man shoppar just inredning känns det extra kul att de packar in varan med stil, då visar butiken extra tydligt att de har känsla för detaljer & att kunden ska känna sig speciell när han/hon lämnar butiken. Stina, en av mina bästa vänner är galen i snygga förpackningar, i vissa fall tror jag hon övervägt att köpa en vara just för att den kommer i en ovanligt läcker kostym! Det kallar jag en seriös detaljist :)
Bild: Malin Stoltz

1 kommentar:

  1. Ja, helt underbar butik! Har blivit en favorit affär i Malmö!

    SvaraRadera