tisdag 8 mars 2011

Back in town

Nu har svala klänningar, sand mellan tårna & turkost hav bytts ut mot ett vårigt Malmö. Både kroppen & knoppen är båda fulltankade med ny härlig energi! Semestern har varit fantastisk på alla vis, intrycken & upplevelserna har fått en att häpna av förvåning i många fall, både på gott & ont. Att befinna sig på meters avstånd från alla vilda djur på Safarin, till att se Masai folket leva i sina lerhyddor & därefter checka in på ett av världens vackrast belägna lyxhotell fick huvudet att åka berg & dalbana. Att två ställen i samma land & under samma himmel kan befinna sig så långt ifrån varandra är skrämmande. En kontrast jag är väldigt tacksam över att ha upplevt på nära håll. Genast blir mina i-lands problem mer patetiska än de någonsin varit.
Jag kommer så snart jag får tid dela med mig av små bitar från vår resa & de upplevelser vi har med oss hem. Hoppas att jag via mina bilder kommer inspirera även dig att besöka Afrika & dess häpnadsväckande kulturskillnader & förtrollande natur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar