måndag 2 maj 2011

Let the nature inspire

Alla har vi dagar då sängen känns ovanlig skön & hjärnan skriker efter lite semester. När ett sådant tillstånd överraskar din sinnesstämning är mitt bästa tips naturen. Från min mamma har jag fått ett obotligt hav & strand begär, havet är en plats som ger föda åt min energitank & som attraherar många av mina sinnen på samma gång. Att kunna identifiera vårt eget humör med havet är en beundransvärd känsla. En blåsig dag vid vattnet kan vara  gränslöst energigivande om du upplevt att din dag varit tung eller trist. Tankarna får rensas & genom vinden blåser den nya energin över dig. En annan dag då du känner dig varm, glad & tacksam över allt fint du har omkring dig kan havet vara den plats som får dig att falla in i ett sentimentalt tillstånd. Allting beror på vilken sinnesstämning vi är i just nu & vilken respons vi vill att naturens krafter ger oss. Alla dras vi till olika oaser i naturen, havet är bara en liten bit ur den stora tårta som vår värld bjuder på varje dag. Skogen, skidbacken, löpspåret eller ett svettigt gym är andra energikällor som ständigt finns till vårt förfogande, det gäller bara att nyttja & finna just din egen lilla oas! 
Bild: Malin Stoltz

2 kommentarer:

  1. Så sant Malin! Din kamera verkar helt super ju, måste skriva upp modellen så jag kan göra ett köp framöver! Puss

    SvaraRadera
  2. Ja den kan verkligen fånga känslor! Ger dig en liten fotogenomgång på Torsdag när vi ses!:o)

    SvaraRadera