måndag 29 augusti 2011

Pre-season

Under de senaste dagarna känns det som att hösten har gripit sig fast i vinden med bestämd ton. Solen kämpar tappert bakom molnen medan allt kyligare vindar håller värmen på avstånd. För att se något positivt i detta faktum ser jag till att omstrukturera en aning i mitt dressingroom. Nya som gamla höstkläder plockas fram på front row medan de svala sommarklänningarna tar ett steg tillbaka. Ett förfarande som bådar väldigt gott för rensning, bort med de plagg som inte blivit använda de senaste två åren & fram med de plagg du använder & tycker om. Att rensa är svårt, men det går med lite vilja! Glöm inte att aldrig kasta dina gamla kläder, där finns massor med ställen att skänka de till.

Nedan följer några höstförberedande favoriter i min garderob.
Stickad tröja: H&M (inköpt ganska nyligen. Underbart skön & sticks ej! Finns även i andra färger.) Skinnjacka: Sara, bälte: Hermes (finns i en rad olika färger), väska: Marc by Marc Jacobs, örhängen: Sophie by Sophie (present från mitt hjärta.)
Kollage: M-Stoltz

2 kommentarer:

  1. uppskattar lite tips pa klader till hosten,jag kanner mig helt dod pa ideer och behover deff inkopa lite nya grejer=)hehe. vill aven saga att tack vare din blogg sa kommer vi kopa is-maskinen till min och min mans nya lgh som vi flytta in i pa tors=) ni e mer an valkomna och halsa pa nar ni kommer over.
    stor kram Josefine (jojo jg)

    SvaraRadera
  2. Tack fina Josse! Lovar att fortsätta leverera bra tips. Underbart att mina tips kommer till användning även borta i New York! :) Kan tänka mig att ismaskinen kommer väl till nytta bland alla färgsprakande coctails! Tack för inbjudan snälla du, nästa gång vi anländer till NYC lovar jag att informera dig. Stor kram tillbaks!

    SvaraRadera