söndag 25 mars 2012

Salon de thé

Att vara på semester ger tveklöst mersmak. Om schemat för kommande period tillåtit en långhelg i Paris hade jag förmodligen suttit på planet redan nu. På Ikeas blogg, livet hemma, dök mina ögon rakt ner i en denna lockande "salon de thé" sfär fylld av bildgodis. Med hjälp av Ikeas inspiration känns en fransk tebjudning väldigt aktuell just nu! Färgsätt bordet med festliga macarons & rama in lyxen med hjälp av skimrande detaljer i guld. Ett extra plus ger jag till idén om att spraymåla ramen Ung Drill med guldfärg. I någon undanlagd låda på mina föräldrars vind avslöjade minnet just att ett Eiffeltorn enligt bilden ligger & väntar på att få återupplivas. En tjusig liten detalj som inhandlades då jag var i Paris första gången. Idag kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur jag en gång kunnat sortera bort det. Tur att vinden givit husrum åt det fram tills mitt förnuft nu återvänt. Håller tummarna för att mamma slipper leta igenom alldeles för många lådor innan det tittar fram.
Mer info om Ikeas val av produkter till dukningen ser ni längst ner i inlägget. 
Bilder: Anna Gustafsson för Ikea, livet hemma
Téet serveras i fina blåvita tekoppar med fat ur servisen ÖDMJUK där också tekannan och sockerskålen ingår. På fatet ARV BRÖLLOP väntar bakelserna som är lika härliga att se på som att äta upp. Längst bak till vänster skymtar ljuset LÖNSBODA i rosa glas. Ramen UNG DRILL har spraymålats i guldfärg för att matcha Eiffeltornet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar