tisdag 17 juli 2012

Let's Cook

Är just hemkommen från en delikat grillkväll hos föräldrarna. Grillad Röding & skaldjursrisotto fylld av smakfyrverkerier förgyllde menyn denna afton. Att granska mamma & pappas entusiasm bland grytor, råvaror & diverse recept sätter onekligen fart på mitt svala matlagningsintresse. Ska man ge sig in i matlagningsdjungeln känns en inbjudande receptpärm som en bra start. En plats att samla de bästa recepten från både föräldrar, vänner, mor/far-föräldrar, syskon eller andra matlagningsfantaster som gjort avtryck på smaklökarna. På bloggen Trendenser fick jag här om dagen tipset på dessa ursnygga pärmar från Bookbinders. Böckerna finns att köpa HÄR i färgerna organge, sand & grått. Personligen tänker jag mig en pärm för förrätter, en för huvudrätter & en för desserter. Risken i sammanhanget är dock att jag finner större nöje i receptinsamlingen snarare än själva matlagningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar