tisdag 11 september 2012

The Wedding Shoes

Att välja bröllopsskor kan vara lite klurigt. De ska vara vackra, lagom höga, ha rätt nyans, kännas speciella, & framförallt vara sköna! När jag började min skojakt startade jag först & främst i butikerna. För en gångs skull fick nätet bli ett sekundärt val då jag gärna ville känna, klämma, prova & helst ta några danssteg i butiken innan jag var säker på vad jag ville ha. Till min stora förvåning hittade jag inte ett enda par som föll mig i smaken & beslöt mig därför för att ge mig in i googles underbara värld. Efter att ha spanat in diverse skor & stilar landande jag tillslut på Brandos.se. Här blomstrade ett gediget urval inom kategorin "bröllopsskor." Brandos erbjuder sina kunder fri frakt & fri retur vilket gjorde det fördelaktigt att beställa hem ett antal bröllopskor för att prova ut & känna efter där hemma. För mig var det viktigt att skorna hade fästen runt vristen så att foten satt stabilt & gav klänningen svårigheter till att smyga sig in under hälen. Det var väldigt mycket tyg att hålla reda på från bröllopsklänningen vilket gjorde skornas stabilitet & bekvämlighet väldigt viktig. Kravet var även att ha en sko med platå där fram så att klacken kändes kortare & skon fick en mjukare känsla. Sist men inte minst önskade jag en framträdande detalj (så klart), vilket jag fann i den ljuvliga rosetten som andas romantik rakt igenom! 
Bild 1: Caroline Jacobsen, bild 2,3: M-Stoltz

1 kommentar:

  1. Kommer hem efter ngr dagar på resande fot och landar i detta fyrverkeri av underbara romantiska och proffsiga bilder kan bara le och njuta.
    Det finns inte en detalj som lämnats åt slumpen.
    Vilken brud vilken brudgum vilket par ni är.

    Får man som vi säger i Göteborg vara åpen och önska att jag får se ännu fler kavalkader av bilder.

    Kram från Elisabeth i Göteborg

    SvaraRadera