fredag 15 februari 2013

Stina tipsar - Bargömma

Det är med stor entusiasm som jag gör mitt första inlägg som gästskribent här på bloggen! Jag ser fram emot att, ett par gånger per månad, få möjligheten att ge er kreativa idéer till enkla och unika inredningsprojekt. Jag brinner själv för att hitta och göra om saker och ting så det får min egen touch och hoppas kunna inspirera er till att göra detsamma!
  Ibland kan inredningen i nybyggda, eller nyrenoverade hem kännas lite stel. Många gånger tror jag att det beror på att man oftast också inreder med enbart nya möbler, tavlor och accessoarer. Att titta sig runt bland loppisar och antikaffärer och lägga till något av äldre karaktär till inredningen kan bli en riktig vinstlott. Byrån (det som också är vårt barskåp) hittade jag av en händelse i en av många second hand butiker i Malmö. Vi var ute efter en möbel av denna form då det behövdes ett uppbrott mellan köksdelen och läshörnan i den öppna planlösningen. När möbeln väl var på plats kom den pirrande lyckokänsla av hur rätt den var och tanken på att måla om den var som bortblåst. Känslan av att hitta rätt, och att dessutom göra det till fyndpris (375 kr) lever jag på tills jag hittat något nytt att göra om eller rusta upp!
Text & Bild: Stina Larsson

3 kommentarer:

  1. Snyggt, inspirerar till att ta en titt i lite secondhand affärer!

    SvaraRadera
  2. Har några avlutade möbler som jag gärna skulle vilja ha i en ljusare ton.
    MEN att bli färdig!! Vet inte om jag själv ska göra det eller få det gjort??
    Kul Malin med lite "gäster" på bloggen;=)ACS

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare, trevligt med lite tips :-)

    SvaraRadera