onsdag 25 januari 2012

Reseexperten tipsar - Gargano Italien


Hej bloggläsare!
Det är med stor ära och passion som jag framöver kommer vara gästskribent här på syrrans trevliga blogg. Jag kommer ca en gång i månaden presentera laddade reseinslag från Italien och Frankrike – där vi tar utgångspunkt i spännande destinationer (kända som okända) samt ger er förslag på läckra boende i allt från mysiga hotell, snygga lägenheter till storslagna villor. Till vardags arbetar jag på In.italia.se och In-france.se som förmedlar semesterboende i Italien respektive Frankrike.
Solsemester för livsnjutare!
Vi kastar oss ut i detta första avsnitt med en nyfunnen destination på den italienska resefronten – nämligen exotiska Gargano som jag själv hade nöjet att inspektera i höstas, och som jag föll så pladask för att jag valt att tillbringa en vecka där framåt vårkanten. Vi befinner oss i sydöstra Italien – i den norra delen av regionen Apulien. Bästa flygmöjligheter är direkt flyg med Cimber till Napoli (från Köpenhamn) eller till Bari eller Brindisi med Air Berlin. En hyrbil i detta kuperade område är ett måste och ger dig en unik möjlighet till en oförglömlig semestervistelse i ett autentiskt och pittoreskt område där det äkta Italien står i fokus. Förutom de exotiska naturen där Gargano stoltserar med Europas i stort sett enda vilt växande orkidéer präglas området av små genuina städer, fiskeläge och en dramatisk kust som kantas av både klippor och kritvita sandstränder.
Vieste är en stad som bjuder på hela paketet med både en genuin stadskärna och en fantastisk sandstrand. På det trestjärniga hotellet Falcone får både en barnfamilj och par en unik vistelse. Hotellet ligger på gångavstånd till både centrum och stranden samtidigt som det finns både pool och fin solterrass till gästernas förfogande. Under sommaren kostar ett dubbelrum från SEK 760:- per rum per natt inkl. frukost – klart prisvärt! Vill man sedan lyxa till det och ta vistelsen upp en nivå tycker jag definitivt att man ska titta närmare på Villa Scapone som närmast beskrivs som ett paradis. Här trivs resande par allra bäst då stämningen är romantisk, placeringen på en sluttning betagande precis som utsikten över havet. Hotellets samtliga rum bjuder på terrass med havsutsikt samtidigt som du finner både pool och restaurang på hotellet. Priserna här under sommaren för ett dubbelrum med terrass och havsutsikt kostar från SEK 1.615:- per rum per natt inkl. frukost – lyx till en förnuftig peng! Kom ihåg att ytterliggare information går att finna på www.in-italia.se och jag står naturligtvis till ert förfogande vid frågor eller funderingar. 

Tills vi hörs nästa gång – arrivederci!
/ Marcus Stoltz
marcus@in-italia.se
040-60 60 499

9 kommentarer:

  1. Vilket jätte trevligt inslag med resetips också! Din blogg är toppen på alla vis! Varma hälsningar från Karin

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Karin. Jätte trevligt inslag.Kram Ell

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt det ser ut! Detta måste jag visa gubben ikväll :) Tack för tipset önskar Agneta i Skara.

    SvaraRadera
  4. Trevligt och inspirerande precis så som jag hoppats på. Återigen tips och tankar att ta till sig. Vi står inför en resa till Italien i sommar och vi vet nu precis vart vi skall vända oss.....

    Vad säger man Malin...tack igen o kram Elisabeth

    SvaraRadera
  5. När jag såg dessa bilder, ville jag se mer.
    Vi har tittat på både in-italia och in-france.
    Nu är det svårt att bestämma sig.Får kontakta
    Marcus.Hälsningar från en trogen bloggläsare

    SvaraRadera
  6. Hej på er!
    Det är så roligt att ni uppskattar inspirationen som jag väljer att delge här! Det får mig att vilja inspirera ännu mer!! :)
    Brorsan är ett säkert kort när det kommer till resor, ni kommer inte bli besvikna!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. WOW. Italy here I come/Sus

    SvaraRadera
  8. Super härligt inslag. Din blogg är
    verkligen varierande och inspirerande.
    //Lise

    SvaraRadera
  9. Trevligt att någon mer hittat detta paradis. Har själv tillbringat en vårvecka där 8 gånger men kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka. //Ivar E

    SvaraRadera