tisdag 24 januari 2012

A zoom from my dressingroom

Dressingroom har blivit en allt större självklarhet i både kataloger & hem. Personligen har jag sen liten varit tokig i allt som har med kläder, accessoarer & inredning att göra. En kombination som förklarar varför drömmen om ett eget dressingroom alltid funnits i tanken. Tänka sig att få inreda med kläder! Två goda ting under samma tak. I min första egna lägenhet på bekväma Davidshall såg jag till att omvandla klädkammaren till en funktionell garderob som jag faktiskt kunde ta ett steg in i. Nå väl, det vore en stor överdrift att kalla det en walk in closet, men ett steg i rätt riktning i alla fall!
I vår första gemensamma lägenhet på Dockan fanns där heller ingen garderobsplats som gick att likna med en walk in. Däremot fanns där ett självklart utrymme i sovrummet som möjliggjorde ett väggbygge bakom sänggaveln. Ett utrymme som vi sedan utrustade med passande garderober, heltäckningsmatta & allt annat som hör dit. På den vägen skapades den första WIC! Hur det såg ut kan ni se HÄR. Efter en tids boende i de nymoderna kvarteren längs med vattnet i Dockan smög sig längtan om en pampig sekelskiftes våning fram. Och här är vi idag! En våning full av rymd & rum vilket möjliggjorde drömmen om mitt alldeles egna dressingroom! Nedan bilder ger er en liten smygtitt på hur jag inrett. Ledorden har varit att låta varje sak ha sin egen plats. Kavajer på ett ställe, kjolar på ett annat o.s.v. På så vis får man en bra & överskådlig bild över garderobens innehåll.
Foton: M-Stoltz

6 kommentarer:

  1. WOW,vilken ordning du har. Önskat jag hade det.
    Men nu har jag ju ingen WIC:(//Kia

    SvaraRadera
  2. Såå snyggt! Ser ut som taget en tidning!

    SvaraRadera
  3. Så lyxigt & fint! Nu vet jag vad jag ska önska mig till nästa hem =)
    Hälsingar Moa!

    SvaraRadera
  4. Jag väntar mer på en rensning:) haha
    Verkligen snyggt dressingroom!!!

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt att se och vad fint du har det! Jag håller precis på att färdigställa mitt eget och har faktiskt snott din fina gardinlösning med de svarta snoddarna :-) Nu fick jag den där sista inspirationen som jag gått och väntat på, tack!

    SvaraRadera
  6. Hej allihop!
    Vad roligt att ni gillade den lilla titten i mitt dressingroom! :)
    Det som återstår nu är en ordentlig rensning.. Dock lättare sagt än gjort.. Det är ju så svårt att bestämma sig för om det ska sparas, skänkas eller slängas!
    Kram på er!

    SvaraRadera