söndag 30 december 2012

Another Year, Lots of New Dreams

Det nya året står för dörren & jag är mer än redo att bekanta mig med det. 2012 har varit ett magiskt år på många vis. Främst för att året innehöll vårt oförglömliga giftermål som ägde rum under solens sken bland nära & kära. Tätt därefter frossade vi i både kärlek & sagolika miljöer på Sardinien där vår bröllopsresa tog form. Platsen där vi dessutom beslöt oss för att bli husägare till det hus som vi för några veckor sedan börjat renovera. Året förde onekligen med sig en uppsjö av lyckliga stunder som lagt sig som bomull kring hjärtat. 

Efter nästan exakt två års bloggande har jag nu bestämt mig för att låta bloggen bli en mer sporadisk plattform istället för en Dag-för-dag-sida. En plats där jag kravlöst kan samla bilder & texter när bloggkänslan faller på. Om någon vecka kommer Metro bostad hem till oss för ett Hemma hos reportage som publiceras i början av det nya året, en artikel som blir slutet på tiden i vårt nuvarande hem. Så snart som dagen efter reporterns besök kommer flyttlasset mot huset successivt påbörjas. Mycket utav bloggen har handlat om vårt hem där jag samtidigt tipsat er läsare om allehanda detaljer. Huset däremot vill jag behålla mer privat. Ett val som gör att bloggandet inte längre får en lika framträdande roll i vardagen. Men givetvis kommer bloggen trots detta få ta del av en & annan liten sneakpeak när mitt hemmafotograferande behöver näring. Och kanske får jag en dag tillbaka suget & väljer att återigen publicera inlägg dag för dag. Ett beslut som endast framtiden vet något om. Jag hoppas ni är lika taggade & förhoppningsfulla som jag för det nya året. Och glöm inte "Don't dream your life, live your dream!"

10 kommentarer:

  1. Bästa Malin jag tycker du gör helt rätt. Vill bara tacka för all inspiration och alla underbara tips och bilder du delat med dig av. Tack vare dig går resan i sommar till Sardinien. Jag kommer att glänta på dörren till din blogg så fort jag får chansen. Jag önskar lycka till med renoveringen och ser fram emot att kanske finna ett bildregn över resultatet. Njut nya huset önskar gott slut på gamla året och en flygande start på 2013. Kramar i massor från Elisabeth i Göteborg

    SvaraRadera
  2. Här är en som kommer sakna att starta datorn och klicka in på t t i..

    SvaraRadera
  3. Här är ytterligare en som också kommer sakna den dagliga dosen inspiration från dig, Malin! Hoppas givetvis att du fortsätter att uppdatera oss om hur Er renovering fortskrider om än mer sällan. Stort tack för all inspiration & ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Kommer sakna dina fina hemma-bilder men förstår absolut ditt val! Och kommer ha kvar sidan bokmärkt och gå in och lite då och då och se om lusten att blogga infallit.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Tack själva, för att ni tittat in här & uppskattat den inspiration jag valt att delge. Tycker själv det ska bli intressant att se om jag får tillbaka suget för ett Dag-för-dag bloggande. I dagsläget känns dock ett sporadiskt bloggande som helt rätt val.
    Jenny - Du får nu istället en deluxe-uppdatering när vi ses & dricker vin! :)
    Elisabeth - Tack för alla dina peppande kommentarer som gjort bloggandet så mycket roligare! Ps. Så trevligt att det blir Sardinien för er i sommar, ni har ett sagolikt resmål att se fram emot!
    Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt år!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Har följt din blogg dagligen i knappt ett år och jag vill tacka för all inspiration som du gett mig både vad gäller inredning och kläder. Stort lycka till med ert hus! Flyttade själv från lägenhet i Malmö till hus för tre år sedan och jag kan intyga att en husrenovering tar mycket tid och kraft. Ser fram emot dina sporadiska blogginlägg.
    Med vänlig hälsning,
    Frida

    SvaraRadera
  7. Kan bara ställa mig i ledet och säga att jag kommer att sakna din blogg. Men förstår ditt val. Lycka till med huset.

    SvaraRadera
  8. Jag håller helt med tidigare kommentarer!
    Kommer verkligen att sakna dina vackra bilder och fyndiga texter!! Men är hellre lite än inget alls:)
    Lycka till med renoveringen och en god start på 2013:) //Isabelle

    SvaraRadera
  9. Jag kommer sakna din härliga inspirationsbilder!/Nathalie

    SvaraRadera
  10. Vilket tapp för oss som läsare! Vi får inspirera varandra live istället! <3

    SvaraRadera